HTML

Chinese dream

Kínai tanévem élményeiről írok beszámolót.

Friss topikok

• lakota: Én olvaslak! ;) (2012.04.17. 15:19) Két hete az új családnál.
  • Szüleid: Mi is nagyon bízunk abban, hogy minden jobbra fordul. Nagyon sok kellemetlenségen kellet keresztü... (2012.03.23. 00:14) Új család
  • n.orsi: hanem ágyak voltak, na de persze a kínaiakra méretezve… A busz legesleghátuljában volt az ágyam, a... (2012.02.26. 09:05) A füstbe ment terv…..
  • vogel_patrik: Türelem,rózsát terem :) Kellemes ünnepeket itthonról :) És kitartás. (2011.12.24. 20:29) Boldog Karácsonyt! 4 hónap..
  • vogel_patrik: Drukkolok:) (2011.11.20. 03:52) Ideiglenes család..

Címkék

2011.08.25. 14:29 n.orsi

4. nap- Indulás a családhoz

A mai napon találkozok, a kínai családommal. Reggel 6-kor volt találkozó. Felkeltem 5-kor, hogy legyen időm összekészülődni. Mint utólag kiderült, én 4kor keltem. Rosszul állítottam át a telefonomat. A nyári időszámítás miatt 6 óra az eltérés. Reggeli után busszal vittek minket a reptérre. Hatan fogunk Csongqingben lakni. Boliv, amerikai és olasz csaj, olasz srác, és én. Két órát repültünk. A reptéren az iskolától vártak miket, hogy pontosan kik, nem értettem. Az iskolabusszal elvittek minket egy étterembe ebédelni. Kár volt… Az ételek ismét borzalmasak voltak. Békát akartak velünk etetni, és egy csomó méregerős dolgot. Rájöttek, hogy nem nagyon vagyunk kaphatóak nyúzott - párolt békára, a többi étel, azt sem tudom mi volt. De nem is akarom. A lényeg, hogy rendeltek nekünk egy tál rizst. XD Utunkat a rendőrségen folytattuk. Lejelentkeztünk, hogy itt vagyunk, majd kitöltöttünk néhány papírt. Ezután irány az iskola. A családok ott vártak minket. Odajöttek hozzám, és se szó- se beszéd nélkül leléptünk. Taxival elhoztak otthonukba. Nem beszélnek semmilyen idegen nyelvet, így nem várhatok túl nagy beszélgetéseket. Féltem, hogy mi is vár majd rám. Azt írták a bemutatkozásukba, hogy egy lányuk van, külön szobám lesz, két fürdőszobájuk van, és az egyiket a fogadótesómmal közösen használjuk majd. Útközben hozzám se szóltak, meg sem kérdezték, hogy éhes vagy szomjas vagyok,  vagy hogy- hogy  utaztam. Mindegy, túlélem. Ideérkezés után szembesültem mindennel. Egy panelház 3. emeletén fogok lakni, a környék undorítóan néz ki, nem tudom mihez hasonlítani. Az emberek hatalmas nyomorban élnek. A fogadótestvéremmel lakok egy szobában, de ez nem minden… közös ágyunk van. o.O Jól kezdődik. A szekrények rózsaszínek és tele van valami buzi énekes képeivel. Egy 13 éves lánnyal együtt lakni egy évig?(……) Úgy érzem szükségem lesz egy nagy adag toleranciára. Jelenleg csak a fogadóanya van itthon, a fogadóapáról nem tudok semmit. A lakásuk két  hálószobából, egy konyhából, egy nappaliból és egy fürdőből áll. A WC a földön egy lyuk (OMG!) Elsőre azt hittem, nincs zuhanyzójuk, de tévedtem. A víz a WC-be folyik le a csapokból. A mosdó alatt egy vödör van, és az itt felgyülemlett víz a WC öblítésére szolgál. (Az egészről megvan a véleményem, de jobb, ha megtartom magamnak.)
Este átmentünk a szembe lévő emeletes házba, ahol megvacsoráztunk. A nagyszülők főztek, de már nem is részletezem, mi a véleményem az itteni kajáról. A Magyarországon kapható kínai teljesen más  ezekhez képest, de ezt majd a későbbiekben összehasonlítom.

Vacsora után a fogadótesóm elvitt sétálni, majd megjelent egy kocsi, és beültünk. Nem tudtam mi történik. Végülis egy vidámparkba vittek. Annyira vicces, hogy mindenki megbámul. Felültünk a fogadótesómmal egy meg nem mondom mire, és fejjel lefele össze- vissza pörgetett. Nem igazán preferálom az ilyeneket. Mellettem kínai csávók ültek, és mindenáron fogni akarták a kezem. Nagyon szeretik az Európaiakat. :D Éjfélre végre hulla fáradtan ágyba kerültem, nagyon hosszú, és fárasztó napom volt.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vincenzo90 2011.08.27. 15:03:28

Erre a keleti "wc"-re fel kell készülni, ott ilyet használnak az emberek, nekik természetes. A békacomb meg nagyon finom, legközelebb kóstold meg nyugodtan, egészen olyan, mint a csirke, csak finomabb. Győzd le azokat a tanult szabályokat, amiket úgymond otthonról hoztál és amik mellesleg értelmetlenek. Sokkal kevésbé tűnnek higiénikusnak, egyenesen igénytelennek tűnhetnek, de a valóság az, hogy csak mások. Egy idegen kultúra nem csak nyelvből, meg színes sárkányos mesékből áll, teljesen befogadónak kell lenni, ha meg akarod érteni.